• kontakt@ arkadiuszmakowski.czest.pl
  • 30

    paź

    2021

Historia Jabra: ponad 150 lat w branży audio z przystankiem na Syberii

Jedną z największych misji firmy Dr.Head jest dostarczanie wysokiej jakości dźwięku do miast, dlatego w naszym portfolio znajdują się takie marki jak Jabra. Dziś porozmawiamy o firmie, która była pionierem wielu rozwiązań technicznych, jakie znamy. Gdzie to wszystko się zaczęło?

Co jest istotą Jabry?

Podczas gdy Rosja zastanawiała się, co zrobić z wyemancypowanymi chłopami po zniesieniu pańszczyzny, w Danii pojawiła się firma, która od ponad 150 lat pracuje nad sprzętem nagłaśniającym. Wszystko zaczęło się od ambitnego pomysłu - położenia kabli telegraficznych z Europy do Azji w celu "przełamania" przepaści informacyjnej między Wschodem a Zachodem. Sieć linii telegraficznych obejmowała rozległe terytorium od Europy Zachodniej po Japonię (nawiasem mówiąc, w poprzek Imperium Rosyjskiego). Firma Great Northern Telegraph Company (GN), kierowana przez Carla Thietgena, podjęła się realizacji tego pomysłu. Nie na darmo firma nazywała się Great Northern Telegraph Company! Spoiler: to właśnie ta firma kupiła później Jabrę.

W 1871 r. GN opracował telegraficzne książki kodowe dla Chińczyków, którzy do tej pory byli praktycznie odporni na taką technologię. Idąc jeszcze dalej, to właśnie prace GN stworzyły podstawę nowoczesnego systemu znaków, który jest używany przez wszystkie komputery w Chinach. Widziałeś hieroglify - czy możesz sobie wyobrazić, ile genialnych umysłów trzeba było, aby stworzyć taki system telegraficzny? GN stworzył swego rodzaju internet tamtych czasów: przed telegrafem przesyłanie informacji z Chin i Japonii trwało do sześciu tygodni, ale po uruchomieniu linii czas ten skrócił się do kilkudziesięciu minut - czyż to nie rewolucja?

GN powitała początek nowego, dwudziestego wieku z wielkim rozmachem - ich sieć telegraficzna obejmowała 15 600 kilometrów i biegła od Europy Północnej przez Syberię do Azji. Jednakże posunęliśmy się za daleko. Przebiegnijmy w dół linię czasu:

  • 1939: GN wkracza w nową niszę i rozpoczyna produkcję przenośnych akumulatorów, które sprzedają się w ogromnych ilościach w ponad 40 krajach na całym świecie.

  • 1948: firma uświadamia sobie, że telegrafy należą już do przeszłości, świat potrzebuje nowych rozwiązań w zakresie komunikacji. Telefony stały się wszechobecne, a GN myślał już o komunikacji za pomocą fal radiowych. To właśnie wtedy narodziła się idea radiotelefonu.

  • 1950: Miało miejsce historyczne wydarzenie: kabel został położony z kontynentu do Wielkiej Brytanii przez kanał La Manche. Całkowita długość trasy wynosiła pół tysiąca kilometrów, a linia GN łączyła Danię ze Zjednoczonym Królestwem.

  • Lata sześćdziesiąte: na ulicach zaczęły pojawiać się automaty telefoniczne. W jaki sposób ludzie komunikowali się ze sobą przed erą telefonów komórkowych? To było z tymi "ulicznymi skrzynkami" - pomyślcie na przykład o słynnych czerwonych skrzynkach w Wielkiej Brytanii. Pomysł takiej komunikacji również należy do GN. Do 1991 roku posiadała ponad 250 000 automatów telefonicznych w 35 krajach.

W tym miejscu należy zwolnić, ponieważ w 1977 roku firma GN kupiła producenta aparatów słuchowych Danavox, co w znacznym stopniu zdeterminowało ich dalszy rozwój. Rok później do portfolio firmy dołączyła marka Netcom, zajmująca się automatyką biurową. To właśnie wtedy dobrze znane urządzenia biurowe zaczęły wypełniać miejsca pracy, w których pracownicy umysłowi pili kawę i czytali prasę biznesową. Giełdy i brokerzy wymagali dobrej komunikacji. Czy pamiętasz zgiełk giełdy w filmie z Leonardo DiCaprio? Firma GN rozpoczęła produkcję wysokiej jakości zestawów słuchawkowych, które są poszukiwane wszędzie, ponieważ komunikacja z klientami jest najważniejsza. Pierwszy bezprzewodowy zestaw słuchawkowy firmy, Elipse, został wprowadzony na rynek w 1996 roku.

Nowoczesność GN w Jabra

W 2000 roku firma GN postanowiła wejść na kolejną falę telefonów komórkowych, biorąc pod swoje skrzydła Jabra Corporation, głównego producenta urządzeń bezprzewodowych, w tym jednych z pierwszych słuchawek Bluetooth. Firma Jabra została założona w 1983 roku przez Bryna Murraya, Elwooda Norrisa i Randy'ego Granovettera. Właśnie dlatego ponad sto lat historii przyczyniło się do pozycjonowania marki Jabra. Słusznie, bo w każdej chwili marka mogła skorzystać z technologii firmy-matki, która jest tuzinem trendów w branży audio. W 2000 r. pojawił się pierwszy zestaw słuchawkowy Bluetooth; model ten nosił nazwę BT100.

Co ciekawe, certyfikacja i rozwój jej zestawów słuchawkowych odbywał się we współpracy z gigantem informatycznym Microsoft, który miał duży wpływ na kulturę produkcji - wielu pracowników Jabry "wyrosło ze spodni" korporacji Billa Gatesa. Dlatego też aplikacje Jabra na wszystkie platformy są zawsze na czasie, a oni sami mają wyraźną pozycję do rozwijania oprogramowania.

Czy teraz rozumiesz, skąd Jabra czerpie swoją wysoką pozycję w branży audio? Zaczęło się od globalnych linii telegraficznych, telefonów, zestawów biurowych i aparatów słuchowych, a teraz firma zastosowała całą swoją zgromadzoną wiedzę do tworzenia słuchawek na zamówienie. Jabra, obecnie należąca do GN Netcom, zatrudnia około tysiąca osób, które ucieleśniają istotę jakości dźwięku we wszystkim, co wychodzi spod tej marki.

Zakłady produkcyjne GN Netcom znajdują się w Stanach Zjednoczonych, Europie i Azji, a słuchawki Jabra są dostępne w sprzedaży w ponad 75 krajach. Wszystkie słuchawki tej marki są projektowane w Danii - z naszego punktu widzenia trudno znaleźć kraj o większym potencjale w tworzeniu audio (poza Japonią i USA). Słuchawki na zamówienie są produkowane w Chinach, ale jesteśmy pewni, że wszystkie uprzedzenia na ten temat już dawno zniknęły. Można odnieść wrażenie, że cały świat został stworzony w Niebiańskim Imperium, a jakość nie została w żaden sposób naruszona. Jabra inwestuje wiele środków w rozwój, na przykład w 2012 roku otworzyła centrum badawczo-rozwojowe w Azji z zaawansowanymi laboratoriami i aparatem bez echa. Ambicje marki przejawiają się również w wejściu na ogromny rynek indyjski, dla którego stworzono specjalną serię słuchawek EVOLVE.

Krótki przegląd aktualnej oferty słuchawek bezprzewodowych Jabra

Obecnie firma produkuje sprzęt audio w kilku obszarach: zestawy słuchawkowe do biura, słuchawki TWS, bezprzewodowe słuchawki pełnowymiarowe, zestawy słuchawkowe do centrum kontaktowego, zestawy słuchawkowe Bluetooth mono oraz zestawy głośnikowe do biura i samochodu - imponujący wachlarz! Najbardziej interesują nas słuchawki bezprzewodowe z tej listy.

Jabra Elite 85t

Elite 85t jest obecnie flagowym modelem w ofercie TWS. Słuchawki są wyposażone w opracowaną przez firmę Jabra zaawansowaną aktywną redukcję szumów. Model ten jest również wyposażony w tryb HearThrough Transparency. Słuchawki są napędzane przez 12-milimetrowe przetworniki i wykorzystują 6 mikrofonów do ANC i łączności.

Cechy:

  • Do 25 godzin pracy z etui do ładowania i do 5,5 godziny pracy w trybie autonomicznym z włączonym ANC oraz do 7 godzin pracy z etui do ładowania i do 31 godzin pracy z wyłączonym ANC;

  • Głośniki o średnicy 12 mm;

  • Odporność na wodę i kurz zgodnie z normą IPX4;

  • 6 mikrofonów.

Jabra Elite 85t Czarny

Marka: Jabra

Typ słuchawek bezprzewodowych: True Wireless

Wersja Bluetooth: 5.1

Dodaj do ulubionych Dla porównania 15&nbsp990&nbspRUB. W magazynie W koszyku Kup Szybki podgląd

Jabra Elite 75t

Słuchawki, które podobnie jak ich flagowy model, oferują wysokiej jakości dopasowanie, dzięki bogatemu doświadczeniu w branży medycznych aparatów słuchowych. Aby zapewnić wysoką jakość komunikacji, firma TWS zamontowała cztery mikrofony, dzięki czemu rozmówca może słyszeć Twój głos bez względu na to, gdzie się znajdujesz. System aktywnego tłumienia hałasu jest również obecny, podobnie jak zastrzeżony "tryb przezroczystości".

Cechy:

  • Do 7,5 godziny odtwarzania z wyłączonym ANC (etui zapewnia kolejne 20,5 godziny ładowania). Z włączonym ANC słuchawki będą grały przez 5,5 godziny (etui do ładowania dodaje kolejne 18,5 godziny);

  • Głośniki o średnicy 6 mm;

  • IP55 ochrona przed wodą i pyłem;

  • 4 mikrofony.

Sprzedaż Club href='/promo/club/'>. Jabra Elite 75T Czarny

Marka: Jabra

Typ słuchawek bezprzewodowych: True Wireless

Wersja Bluetooth: 5.0

Dodaj do ulubionych Dla porównania 10&nbsp980&nbspRUB. 11&nbsp990&nbspRUR. -8% W magazynie W koszyku Kup Szybki podgląd

Jabra Elite Active 75t;

Jedna z najlepszych ofert na rynku TWS dla osób prowadzących aktywny tryb życia. Dzięki bezpiecznemu dopasowaniu i klasyfikacji IP57 są one wodoodporne i pyłoszczelne, a jednocześnie nie wypadną z uszu podczas intensywnego treningu. Producent twierdzi z całą pewnością, że nawet jeśli słuchawki pozostawimy na 20 minut w metrze słodkiej wody, nic im się nie stanie (nie należy w nich pływać, ale TWS na pewno wykazują pewną odporność na wodę).

Cechy:

  • Do 7,5 godzin na jednym ładowaniu i do 28 godzin z etui do ładowania;

  • Głośniki o średnicy 6 mm;

  • IP57 ochrona przed wodą i pyłem;

  • 4 mikrofony.

Sprzedaż Jabra Elite Active 75t Czarny

Marka: Jabra

Typ bezprzewodowego zestawu słuchawkowego: True Wireless

Wersja Bluetooth: 5.0

Dodaj do ulubionych Dla porównania 12&nbsp980&nbspRUB. 13&nbsp990&nbspRUR. -7% W magazynie W koszyku Kup Szybki podgląd

Jabra Elite 85h

Są to pełnowymiarowe słuchawki z aktywną redukcją szumów i funkcją SmartSound, która dostosowuje dźwięk modelu do otoczenia. W nausznikach znajduje się 8 mikrofonów, z których 4 działają w systemie ANC. Wydajność Elite 85h jest jednoznacznie zbudowana dla najwyższej jakości komunikacji.

Cechy:

  • Żywotność baterii 41 godzin przy wyłączonym ANC i 36 godzin przy włączonym ANC;

  • Przetworniki o średnicy 40 mm;

  • 8 mikrofonów.

Jabra Elite 85h Czarny

Marka: Jabra

Typ słuchawek: bezprzewodowe

Minimalna częstotliwość odtwarzania, Hz: 10

Dodaj do ulubionych Dla porównania 16&nbsp990&nbspRUR. W magazynie W koszyku Kup Szybki podgląd

Przedstawiliśmy historię firmy Jabra, za którą stoi 150-letnia spuścizna GN Group. Dziś słuchawki TWS i zestawy słuchawkowe tej marki są jednymi z najbardziej pożądanych na światowym rynku i jesteśmy pewni, że firma nie poprzestanie na tym.

Wspaniale jest być świadkiem i częścią tak żywej historii, jaką jest duńska Jabra. Oczywiście można posłuchać modeli tej marki w Dr.Head i przekonać się o ich jakości na własnej skórze.

  • Służę pomocą w wyposażaniu sal konferencyjnych, biur i domów w sprzęt audio - video

  • W swoim portfolio posiadam dziesiątki zadowolonych klientów

  • Podwykonawcy zajmują się pełnym zapleczem technicznym

O mnie
logo-footer

Arkadiusz Makowski - Twój przedstawiciel audio - video w województwie śląskim! Zapraszam do współpracy!

Najpopularniejsze kategorie
Polecamy
© Copywright Arkadiusz Makowski.Wszelkie prawa zastrzeżone. E-mail: kontakt@arkadiuszmakowski.czest.pl