• kontakt@ arkadiuszmakowski.czest.pl
  • 12

    maj

    2021

Stax 3030 System klasyczny

Komponenty:

Słuchawki: Stax SR-303

Specyfikacje:

Typ Push-Pull Elektrostatyczny głośnik douszny / Open Back Impedancja 144k Ohm Pasmo przenoszenia 7 - 41,000 Hz Czułość 100dB / 100V r.m.s. 1 kHz Pojemność, w tym kabel 120pF Poduszki na uszy Wysokiej jakości sztuczna skóra Kabel Szeroki format Niska pojemność Przewód PC-OCC Temperatura otoczenia i wilgotność 0 do 35ºC / 90% max. bez kondensacji Długość przewodu 2.5 metra Waga 300g bez kabla / 450g z kablami

Wzmacniacz elektrostatyczny: Stax SRM - 313

Specyfikacje

Typ: Całostopniowe półprzewodniki, Niskoszumowe podwójne wejście FET Praca w klasie A, Wzmacniacz DC z czystym balansem Charakterystyka częstotliwościowa: DC do 48,000 Hz tylko z SR-303 Impedancja wejściowa: 50KΩ Współczynnik amplifikacji: 60dB Maksymalne napięcie wyjściowe: 350V R.M.S. (1kHz) Współczynnik zniekształceń: Max. 0.01% (przy 1kHz, 100V r.m.s. na wyjściu) Zaciski wejściowe: 1 RCA Poziom wejściowy: 100mV (z wyjściem 100V) Napięcie biasu PRO 580V x 1, Normal 230V x 1 Pobór mocy elektrycznej: 29W Temperatura i wilgotność otoczenia: 0 do 35ºC / 90% max. bez kondensacji Wymiary zewnętrzne: 5.9 (W) x 4 (H) x 14.6 (D) in Waga: 6.4lbs.

Wygląd zewnętrzny / jakość wykonania

Piękny design w stylu retro i zbudowany wyłącznie do użytku domowego, Stax 3030 góruje nad moim Maverickiem i Little Dot pod względem jakości konstrukcji i wykończenia. Mav i Dot MK2 wydają się być lekkimi wzmacniaczami mid-fi (hurra dla nich!). SRM-313 to dla mnie czysta jakość dopasowania i wykończenia. Niskoprofilowe śruby, złoty front i tylna pokrywa, wygładzone pokrętło dźwięku, które po prostu emanuje jakością, od obrotu po dotyk.

Interesujące jest to, że wszystko mogło być, i prawdopodobnie było, stworzone w latach 70-tych. Myślę, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie należy tego naprawiać, co? Front uzupełnia przycisk zasilania z lat 70. i dwa ciekawe wtyki na dole. W przeciwieństwie do słuchawek dynamicznych czy ortodynamicznych, elektrostaty zasilane są w inny sposób (więcej informacji w moim wątku porównującym wszystkie 3) i dlatego słuchawki stax mogą być zasilane tylko przez wzmacniacze elektrostatyczne. Złącza to nie 3,5 czy 1/4, ale wtyki pinowe, takie jak w systemach xlr czy zbalansowanych.

Te dwa wtyki są o tyle ważne, że oprócz tego, że podłącza się do nich słuchawki staxa, to mają one przydział na stare 6-pinowe słuchawki (normal) i nowsze 5-pinowe słuchawki dostępne obecnie na rynku (pro).

Sprawdzając moje mam 5 pinów, fajnie! Lubię dźwięk pro od normalnego haha. Myślę, że mógłbyś wcisnąć 5 pin w 6 pin, ale wtedy jeśli chcesz mieć 6lb przycisk do papieru na biurku, proszę bardzo i bądź moim gościem.

Jedna rzecz, na którą należy zwrócić uwagę, to waga wzmacniacza jest dość spora, a sam wzmacniacz jest dość długi. Przenośny to nie jest, poważny domowy użytek to jest. Po prostu upewnij się, że masz głębokość około 13 cali, aby pomieścić wzmacniacz i pozostawić niewielką ilość miejsca w zapasie, aby mógł on dozować ciepło w normalny sposób.

Słuchawki

Teraz są to po prostu dziwaczne słuchawki, wyglądające jak eksponat muzealny. Początkowo wyglądają na zbyt duże, zbyt kruche, a może nawet zbyt ciężkie?

Potem zakładasz je i wszystkie te obawy znikają. Pady są wygodne, obejmują całe ucho (wokółuszne w kwadratowy sposób lol), pałąk w żaden sposób nie drażni głowy i są naprawdę lekkie, bardzo lekkie jak na słuchawki tej wielkości. Jedną rzeczą, którą zauważyłem, jest zawias kubka wykonany z plastiku i przy celowym obchodzeniu się z nim może on pęknąć lub złamać się, jeśli nie będzie się z nim obchodzić ostrożnie. Ken i ja jesteśmy zgodni, że aluminiowe uchwyty będą lepsze (nie mogę się ich doczekać!) na dłuższą metę. Na poniższym zdjęciu widać zawiasy jako czarne obręcze wokół kubków.

Na górze pałąk wykorzystuje tę samą teorię, co AKG i kilku innych topowych producentów, z luźnym, wygodnym skórzanym paskiem i plastikową półokrągłą belką podtrzymującą powyżej. Mógłbym sobie wyobrazić moment, w którym mogłyby one pęknąć, i rzeczywiście niektóre z nich pękły, ale te nowsze, o których mówił mi Ken, nie. Nadal jest to możliwy przypadek dla ładnej skórzanej owijki, myślę, że w kolorze meczu dla celów trzymania.

Grzbiet

O tylnej ściance można powiedzieć jedno - jest bardzo prosta i oczywista. Mamy wejścia (RCA) i gniazdo sieciowe. To wszystko, nic w stylu spdif czy DAC - to ma robić jedną rzecz, przyjąć sygnał i wysłać go do puszek.

ok, więc teraz przejdźmy do sq

Low End? Tak, ale nie w sposób, w jaki myślisz (to jest to, gdzie każdy naprawdę chce zacząć!)

Pierwsza rzecz, którą muszę wam powiedzieć. Jeśli, tak jak ja, pochodzicie z dynamicznego środowiska, musicie porzucić swoje uprzedzenia dotyczące prezentacji basu. System Staxa nie wpycha powietrza do waszego kanału słuchowego, w rzeczywistości prezentuje je tuż za uchem, dając nieco jaśniejszą prezentację, fantastyczną szczegółowość i atak, ale być może nie ma tu żadnego uderzenia basu.

Teraz, kiedy mówię o uderzeniu basu, mam na myśli oomph, a nie sam bas. Oto co mam na myśli - musicie się na nowo nauczyć, jak bas jest naprawdę prezentowany słuchaczowi, jako rozszerzenie miksu, aby nadać mu głębi tam, gdzie jest to potrzebne lub podkreślić jakiś moment. Oznacza to, że rozumiecie, że bas tam jest - w szopie, jeśli mogę tak powiedzieć, ale nie w sposób slam slam, a bardziej w głęboki, jaskiniowy sposób zaprojektowany, aby poszerzyć to, co już jest masywną sceną dźwiękową.

Scena dźwiękowa/obrazowanie

Po prostu najbardziej niesamowita scena dźwiękowa poza lcd2. Jest ogromna, majestatyczna i podbijająca wszystko. Pozostawia w tyle moje K702 -period!

Zawsze myślałem o sobie, że jestem basistą, kiedy po raz pierwszy zacząłem grać na słuchawkach. Ale teraz, sądząc po moich emocjonalnych reakcjach, muszę powiedzieć, że byłbym typem faceta od sceny dźwiękowej, po detalach i obrazowaniu. I to jest właśnie miejsce, w którym Stax naprawdę błyszczy.

Piękno Staxa polega nie tylko na tym, że daje scenę dźwiękową wielkości boiska piłkarskiego, ale na tym, że mimo iż czujesz, że jesteś na tej ogromnej arenie, to wciąż możesz usłyszeć krople potu z każdego wykonawcy i plask każdego delikatnego dźwięku fortepianu. Wspomniałem o prezentacji kilka razy, a powodem tego jest po prostu laserowe obrazowanie wokali. Bez względu na to jak duża jest scena dźwiękowa, wokale są po prostu czyste i w samym centrum.

Nie ma lepszego dowodu na to, jak utwór Intro z Within Temptations The Silent Force. Początek prezentuje to masywne, bombastyczne, operowe otwarcie oparte na chórze i gitarze, tylko po to, aby po chwili dym rozwiał się jak oko burzy i te strzeliste, piękne kobiece wokale, delikatne a zarazem mocne, zajęły centralną scenę - i mam tu na myśli martwy środek sceny. To tak, jakby Stax wiedział, co się dzieje i przedstawił to dokładnie tak, jak bym tego chciał. Emocjonalny moment porozumienia między mną a moimi słuchawkami.

Szczegóły

Jeśli chodzi o szczegółowość, Stax nie może być pobity, szczerze mówiąc, każda nuta, każdy efekt i każda warstwa przebija się w taki sposób, że można to opisać jako ponowne usłyszenie wszystkiego po raz pierwszy. Tylko tym razem nic nie ginie w przekazie, wszystko jest przekazywane od talerzy, przez skrzypce po solówki saksofonowe. Słyszałem, że fortepian może brzmieć sztucznie (fortepian akustyczny) na tym systemie. Szczerze mówiąc nie zgadzam się z tym, wydaje mi się bardziej prawdziwy niż cokolwiek, co wcześniej słyszałem.

Skłonność do bycia jasnym oznacza, że szczegóły zawsze będą błyszczeć, ale nie ma żadnych zniekształceń ani sybilantów w sposób, w jaki radzi sobie nawet przy większych głośnościach. Maurzen ma rację, nie ma tu żadnych zniekształceń na żadnym poziomie, żadnego zmulenia czy niezgrabnego traktowania utworów z szybkimi pasażami. Jeśli jest szybko, to poda to szybko, bez żadnego marudzenia czy narzekania.

Przejrzystość

To jest chyba oczywiste, ale powiem to dla porządku. Garbage in gets garbage out. To naprawdę nie lubi złych nagrań lub niskich przepływności. Mój system przez większość tego testowania to wyjście z vaio do udac przez pozłacany kabel usb monster, coaxial do d1 i rca Cambridge audio do wzmacniacza srm-313.

Używałem głównie flac przy około 850k do 11xxk i to naprawdę śpiewa, gdy gra w jakości. Ale jeśli podamy mu stałą dietę 192k lub niższą, to mocne strony zamieniają się w słabe. Jeśli to jest źle nagrane, to będzie to mniej niż satysfakcjonujące. To bardzo odkrywcze kolumny, które potrafią zaśpiewać na większości skrajów pasma, jeśli dać im szansę. Jeśli jest tam detal, to go znajdzie, jeśli nie, to dobrze, zostaliście ostrzeżeni.

Podsumowanie

To zwarty, zorientowany na detale system z ogromną sceną dźwiękową, całkowicie transparentną prezentacją i zerową izolacją. Zostaniecie wessani w prezentację i będziecie podróżować z muzyką. Być może nie ma tu slamu, ale nie jest to zestaw blaszany, po prostu bardzo wciągający. Odtwórzcie to w cichym miejscu, wyłączcie telewizor, może nawet światła i zamknijcie oczy - możecie tego niemal dotknąć i posmakować, nie mówiąc już o usłyszeniu.

  • Służę pomocą w wyposażaniu sal konferencyjnych, biur i domów w sprzęt audio - video

  • W swoim portfolio posiadam dziesiątki zadowolonych klientów

  • Podwykonawcy zajmują się pełnym zapleczem technicznym

O mnie
logo-footer

Arkadiusz Makowski - Twój przedstawiciel audio - video w województwie śląskim! Zapraszam do współpracy!

Najpopularniejsze kategorie
Polecamy
© Copywright Arkadiusz Makowski.Wszelkie prawa zastrzeżone. E-mail: kontakt@arkadiuszmakowski.czest.pl